תקוותי היא שבארץ-ישראל נצליח להשתחרר מכל המידות הרעות שדבקו בנו ונשמור רק על הערכים הטובים

18.6.1939

[…]
מחר תתקיים בחינת הגמר שלי. אם כי אינני מייחסת לעניין חשיבות רבה, הרי זה בשבילי עניין של פרסטיז'ה. בכל-זאת אני נרגשת מעט. אמנם, לפני זמן-מה הייתי סבורה שכל זה לא יעניין אותי, ובכל-זאת רוצה אני מאוד להצליח בבחינה.
הנושאים שבכתב היו: בשפה ההונגרית – "דמותו הטראגית של האיכר ההונגרי בספרותנו". מקווה אני שהצלחתי בחיבור זה. בגרמנית – נתנו לי לתרגם משהו להונגרית. בטוחה אני שגם זה עלה בידי יפה. המורה אמר שאני נמנית עם שלושת הטובים ביותר. אמנם נחפזתי במקצת, כי צריכה הייתי ללכת להיוודע מה גורל פנייתי לנהלל. בשעה 11 וחצי הייתי צריכה להיות שם, על כן מיהרתי למסור את גיליון הבחינה ברבע לפני אחת-עשרה. גם בצרפתית ניתנה לי עבודת תרגום.
מחר אדע אם הציון שקיבלתי אינו גרוע מאשר הציון בתעודת הכיתה (שם יש לי "מצוין"), ואם כן, אצטרך להיבחן בעל-פה.
בימים האחרונים אני מרבה להיפגש באגודה [מכבייה]. כמה אני אוהבת להיות שם, כי מרגישה אני את עצמי במועדון כמו בבית. לכולנו, המבקרים שם, בעיות משותפות ונמצאים שם אנשים מאוד נבונים. מרגיע ומשמח הדבר שאלה פני עמנו, למרות השגיאות הרבות שלו. מעזה אני להאמין שהללו, פרי הגלות הן, אם כי גם כאן, בגולה, סיגלנו לנו כמה תכונות טובות. תקוותי היא שבארץ-ישראל נצליח להשתחרר מכל המידות הרעות שדבקו בנו ונשמור רק על הערכים הטובים. לאחר הבחינות רוצה אני להתמסר הרבה יותר ל"עברית" ולציונות. [1]

_____________________________

[1] עד כאן נכתב היומן כולו הונגרית. מכאן ואילך מתחילה חנה לכתוב עברית והונגרית לסירוגין.

להשאיר תגובה

